måndag 9 mars 2009

Praktik dag 1

.. eller öh ja. Idag är jag ledig! mr praktikplats har tydligen inte mkt för sig i veckan, så, jag är ledig nästan hela. Känns lite surt rent erfarenhetsmässigt men, äsh, jag får ju sova så jag klagar inte. Tänkte ägna dagen åt att ta mig in till sthlm själv för första gången och se hur det går. Lär iofs inte vara några problem men, ändå!


Sen, påtal om att sova, jag läste en artikel på Aftonbladets hemsida för några månader sen om hur naturligt smala människor håller sig smala, en av punkterna var:
"Naturligt smala människor sover mycket"
AHAHAH VA?!
Både jag och min mr smal (dvs Fredrik) är levande bevis på att det inte kan ha något samband, vi sover i snitt 4-5 h per natt (han sover nog ännu mindre t.o.m, och han är också smalare än vad jag är, typ). Så jag undrar VAD de grundar det på? Menar, när man sover, ligger man ju bara still, fettförbrukningen måste ligga på sitt minimum, osv.
Visserligen stod där något om något ämne som bildades om man inte sov som binder fett eller något, men, ändå, tveksamt om det verkligen stämmer ändå.

Måste bara tillägga att jag inte syftar på artikeln som fanns med i aftonbladet denhär, eller om det var förra veckan, utan, som jag sa, flera månader sedan.

Nu ska jag duscha osv och sen åka in till stan wiohoho.

NEJ VÄÄÄNTAAAA,
Måste skriva om vad jag och Petra gjorde igår också.

Vi var i Täby centrum nån timme igår, och passade på att köpa varsin choklad(!)ansiktsmask vi tänkte använda senare på kvällen.
And we did.
Och HAH, fyfan vad äckligt det var.

För det första luktade den precis som chokladpudding, eller om det var chokladmuffinssmet, vilket var ganska kul i början, men fick mig illamående efter en stund.
För det andra såg det ut som bajs ungefär.

Och den smakade inte gott....

Inga kommentarer: