onsdag 2 juli 2008

trött.

Ja, trött.
Det är vad jag är idag. Men det är det värt, eftersom gårdagen var helt åhåhåhåhå bäst <3

Började dagen med att försova mig, vilket alltid är lika trevligt. Åt tunnbröd med ost och skinka till frukost, duschade och försökte sminka mig. Vilket gick helt åt helvete eftersom jag var sjukt stressad och nervös. Skitbra.
Jag hade köpt en ny puderfoundation på makeupstore dagen innan, den var skitdyr. Inte värd det. 2 in 1 är alltid skit, kom ihåg det. Hursomhelst så fick jag ordning på sminket och allt sånt trots all stress. Jag skulle åka med roslagsbanan 12.24, till sthlm östra, och sedan vidare till centralen.

Spenderade hela dagen vandrandes runt i sthlm för att sedan börja leta mig mot Gröna Lund, Tyrol och Miyavikonserten. Efter många om, men och omvägar hittade jag tillslut dit och möttes av en låång kö av wapaneser, hår i alla regnbågens färger och pinsamt många ansikten jag kände igen från bdb -slår mig för pannan-. Efter en stund hittade jag Bella, Mli och Cissi ungefär mitt i kön ca 20 minuter efter de började släppa in folk på området. Himla praktiskt.

Insläppta, glada och väldigt peppade för konserten ställde vi oss ungefär längst bak bland dem precis framför scenen. Själva konserten var helt awesome, trots mina numera totalmosade tår.
Nu har jag iaf sett en av världens snyggaste människor live, nu kan jag dö lycklig. (tur att det bara är ett uttryck). Bör understryka att jag inte bara gick på konserten/gillar hans musik för att han ser bra ut, vilket jag vet att många andra gör. Herregud.
Efter konserten blev jag hämtad av Petra (kusin) och Anne (kusin-mamma, farbrors-fru eller ..wtf? faster?).


Idag har jag och Petra bara tagit det lugnt eftersom vi är så trötta. Jag efter att ha knallat runt i sthlm hela dagen för att sedan avsluta med konsertröj (eller, hah, ja vad röjjig jag var. Verkligen.) och Petra för att hon spenderat hela dagen framför datorn tittandes på film.
Väldigt ansträngande för oss båda.
Efter vi ätit middag, tacos, satte vi oss ute i solen, eller ja, skuggan för min del, med varsin chokladmuffin och jag med kaffe där vi kom på den briljanta idén att åka utomlands nästa sommar. London kanske. Bara att börja spara.

Inga kommentarer: